Meld u nu aan voor onze studiemiddag
Studiemiddag handreiking inkopen juridische dienstverlening
Donderdag 23 juni 13.00 uur – 17.00 uur Utrecht
Op maandag 4 april hebben we u een Save the Date gestuurd voor onze studiemiddag over de Handreiking inkopen juridische dienstverlening op donderdag 23 juni 13.00 uur – 17.00 uur. Hieronder delen we het programma en kunt u zich aanmelden om aanwezig te zijn.
Het is de eerste keer sinds ons najaarscongres in 2019, en na alle coronamaatregelen, dat we weer écht fysiek bijeen zullen komen. In de aansluitende borrel is er alle tijd om met uw collega’s uit het vak bij te praten. Oftewel, reden genoeg om aan te sluiten bij deze studiemiddag!
Inschakeling externe juridische dienstverlening
Het lokaal bestuur heeft regelmatig behoefte aan externe juridische dienstverlening. Het is essentieel dat de selectie van externe juridische dienstverleners gebeurt op basis van goed onderbouwde afwegingen. De VJK heeft begin 2020 besloten hierover een handreiking voor gemeenten op te stellen. Ten behoeve van het opstellen van de handreiking is onder meer de expertise benut van het Public Procurement Research Centre (PPRC), onder leiding van prof. dr. Jan Telgen. Zij hebben ook een groot aantal interviews afgenomen met gemeentejuristen en aanbieders van juridische dienstverlening. Daaruit zijn een aantal praktische suggesties gekomen.
De handreiking is bedoeld als praktisch hulpmiddel voor juristen en inkopers. Naast de praktische steun is de handreiking in belangrijke mate gericht op aanbestedingsrechtelijke aspecten om de best mogelijke aanbiedingen uit de markt te ontvangen. De handreiking beoogt tevens een bijdrage te leveren aan het interne gemeentelijke proces om te komen tot een professionele samenwerking met de geselecteerde juridische dienstverlener. Zowel bij aanvang in de vorm van een scherpe opdrachtformulering, als gedurende de uitvoering van de opdracht.
Wilt u meer informatie lezen over de onderwerpen van de handreiking? Dan verwijzen we u graag naar de save the date pagina met meer informatie.
Programma
Op 23 juni hebben we een interessant programma voor u klaarstaan met verschillende sprekers bij de Winkel van Sinkel in Utrecht. Professor dr. Jan Telgen en ir. Jonna van der Krift (PPRC) zullen na het welkomstwoord van onze voorzitter de middag starten met een toelichting over hun rol in de totstandkoming van de handreiking. Vervolgens zullen Rob den Dulk en Lolita Dasilva Melchor ons meenemen in de ervaringen die de gemeente Zaanstad heeft opgedaan bij een aanbesteding betreffende advocaatdiensten. Tot slot geeft mr. Bart Roozendaal een perspectief vanuit de advocatuur. Hieronder treft u het volledige programma.
13.00 – 14.00 | Lunch |
14.00 – 14.05 | Welkom door VJK voorzitter John Olivier |
14.05 – 14.45 | Prof. dr. Jan Telgen en ir. Jonna van der Krift – Public Procurement Research Centre (PPRC) |
14.45 – 15.15 | Rob den Dulk, Adviseur Inkoop & Aanbestedingen Afd. Inkoop & Subsidies en Lolita Dasilva Melchor, Juridisch (beleids)- adviseur afdeling Juridische Zaken – Gemeente Zaanstad |
15.15 – 15.30 | Pauze |
15.30 – 16.00 | Mr. Bart Roozendaal – Advocaat en partner bij AKD Advocaten |
Datum: Donderdag 23 juni, 13.00 – 17.00 (inclusief lunch en netwerkborrel)
Locatie: De Winkel van Sinkel: Oudegracht 158, 3511AZ, Utrecht
Aanmeldformulier: aanmelden is niet meer mogelijk
Wilt u zich aanmelden voor onze studiemiddag? Dat kan eenvoudig via onderstaand formulier. Vervolgens ontvangt u een bevestiging van aanmelding per mail.
Heeft u nog vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact met ons op.